Οργή οικογένειας για την απαγόρευση στον 30χρονο γιο τους με σύνδρομο Down ν’ ανέβει μόνος του σε τρενάκι λούνα παρκ 

 

Ένας 30χρονος με σύνδρομο Down εμποδίστηκε να ανέβει μόνος του σε τρενάκι λούνα παρκ εξαιτίας της σύγχυσης που επικρατεί στην πολιτική του πάρκου για τα άτομα με αναπηρίες.

Ο Gareth Bowen-Jones ανυπομονούσε για εβδομάδες να επισκεφθεί το θεματικό πάρκο Flamingo Land, κοντά στο Malton του North Yorkshire και τελικά έφτασε η στιγμή να το κάνει μαζί με τη μητέρα του, Evelyn. Όμως η σύγχυση ως προς την πολιτική του πάρκου για τα άτομα με αναπηρία δεν του επέτρεψε, για περισσότερο από τέσσερις ώρες, να κάνει μια βόλτα.

Ο Gareth, από το Newton Aycliffe, στο County Durham, είχε σχεδιάσει να κάνει μόνος του τη βόλτα, μιας και στη μητέρα του δεν αρέσουν τα λούνα παρκ. Ωστόσο, πολιτική του Flamingo Land είναι όσοι φορούν το ειδικό βραχιολάκι για άμεση πρόσβαση -το οποίο επιτρέπει στα άτομα με ειδικές ανάγκες να προσπερνούν την ουρά- να συνοδεύονται από ένα άτομο που θα τα προσέχει σε έκτακτη περίπτωση. Η πληροφορία αυτή περιλαμβάνεται στην ιστοσελίδα του Flamingo Land στη στήλη «Οργάνωσε την επίσκεψή σου», καθώς και στις «Συχνές ερωτήσεις», αλλά η κ. Bowen-Jones -η οποία φορούσε το ειδικό μοβ βραχιολάκι του συνοδού- θεωρεί ότι δεν ήταν ξεκάθαρο. Είπε ότι δεν γνώριζε τους περιορισμούς όταν έκανε αίτηση για τα ειδικά βραχιολάκια και τους κατηγόρησε ότι ακολουθούν μια «γενικόλογη πολιτική». Είπε ότι ο γιος της ήταν κάτι περισσότερο από ικανός για να κάνει μόνος του τη βόλτα. Και πρόσθεσε: «Αντιμετωπίστηκε με διακρίσεις, του συμπεριφέρθηκαν σαν παιδί, το προσωπικό αδιαφόρησε γι’ αυτόν και η μέρα του καταστράφηκε. Είμαι τελείως αηδιασμένη».

Κι ενώ δεν τον άφηναν να περάσει, ο Gareth έβγαλε το βραχιολάκι, για να λάβει όμως την ίδια αρνητική απάντηση όταν έφτασε μπροστά στην ουρά. «Είμαι 30 χρονών και μου φέρθηκαν σαν να είμαι 14» είπε.

Τελικά, μία ώρα πριν το πούλμαν του αναχωρήσει, ο Gareth πήρε κουπόνια για την γρήγορη πίστα και του επιτράπηκε να κάνει μόνος του τη βόλτα με το τρενάκι -επιτείνοντας τη σύγχυση της οικογένειας.

Ο Ross Snipp, αναπληρωτής σύμβουλος του Flamingo Land, είπε στην κ. Bowen-Jones ότι η εταιρεία θα επανεξετάσει κατά πόσον ο οδηγός προσβασιμότητας θα μπορούσε να γίνει σαφέστερος και ευκολότερος. Είπε πως θα πρέπει να δοθεί περισσότερη έμφαση στο γεγονός ότι τα βραχιολάκια προσβασιμότητας είναι για όσους δεν μπορούν να περιμένουν στην ουρά, καθώς και στο ρόλο των ανθρώπων που τους συνοδεύουν. Και πρόσθεσε: «Αν κάποιο από τα μέλη του προσωπικού μας μίλησε κυρίως σε εσάς και δεν απευθύνθηκε στον Gareth, τότε ζητώ συγγνώμη ανεπιφύλακτα. Αυτό δεν είναι φυσιολογικό για το προσωπικό μας και δεν είχαμε τέτοιου είδους σχόλια ποτέ πριν».

Η πολιτική του πάρκου για την αναπηρία 

«Οι επισκέπτες οι οποίοι παρέχουν απόδειξη της αναπηρίας τους θα μπορούν να αγοράσουν ένα εισιτήριο εισόδου με έκπτωση για τους ίδιους και για έναν συνοδό τους. Επιστολές από το υπουργείο Εργασίας & Συντάξεων για επίδομα διαβίωσης αναπήρων θα γίνονται δεκτές μόνο εφόσον συνοδεύονται από φωτογραφικό αποδεικτικό της ταυτότητας. Όσοι θεωρείται ότι πληρούν τις προϋποθέσεις αυτές θα εφοδιάζονται με ένα πάσο για τους ίδιους και για έναν συνοδό. Ο συνοδός θα πρέπει να συνοδεύει ένα άτομο με αναπηρία προκειμένου να του επιτραπεί η είσοδος για βόλτα μέσω της πύλης εξόδου».

Δεν είναι η πρώτη φορά: Η μέρα μιας οικογένειας καταστρέφεται μετά την απαίτηση του πάρκου να αποδείξουν ότι η 7χρονη κόρη τους έχει σύνδρομο Down

Ο πατέρας ενός 7χρονου κοριτσιού με σύνδρομο Down μίλησε για το πώς η μικρή ξέσπασε σε κλάματα όταν το ίδιο λούνα παρκ απαίτησε απόδειξη της αναπηρίας της, πριν την αφήσουν να περάσει.

Ο Peter Townsend πήγε μαζί με την κόρη του Aimee και τις δύο αδελφές της στο Flamingo Land έχοντας μαζί του τα έγγραφα και φωτογραφικά αποδεικτικά στοιχεία για την κατάστασή της που του είχαν πει ότι χρειάζονται προκειμένου να πάρει εισιτήρια με έκπτωση. Όταν έφτασε στο πάρκο, κατευθύνθηκε προς το ιατρικό κέντρο για να πάρει τα πάσο, τα οποία επιτρέπουν την ταχύτερη πρόσβαση στα αξιοθέατα, ενώ η οικογένειά του περίμενε. Αλλά όταν έφτασε εκεί εξοργίστηκε από την επιμονή του προσωπικού να παραλάβει αυτοπροσώπως η Aimee τα εισιτήρια για να βεβαιωθούν ότι δεν προσποιείται την αναπηρία της! Ο κ. Townsend υποστήριξε ότι το μέλος του προσωπικού, στη συνέχεια, του φώναξε και του όρμησε λέγοντάς του ότι δεν μπορούσε να τα πάρει.

Εκπρόσωπος του Flamingo Land δήλωσε: «Λυπούμαστε πάντα όταν ακούμε για δυσαρεστημένους πελάτες, καθώς ευρέως θεωρούμαστε μία από τις καλύτερες επιχειρήσεις στον κλάδο μας. Το Flamingo Land ανεπιφύλακτα ζητάει συγγνώμη για την αναστάτωση που προκλήθηκε, αλλά δεν αισθάνεται ότι το αίτημά μας ήταν παράλογο».

Απόδοση: Σταυρούλα Κασιδάκη

Πηγή: dailymail.co.uk