«Απαράδεκτο” χαρακτήρισε ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, τον λόγο του Συνδέσμου των Ιδιωτικών Σχολείων, όπως αυτό χρησιμοποιείται σε υπόμνημα του επικεφαλής του Χ. Κυραϊλίδη. Ο υπουργός ζήτησε “να επιστραφεί υπηρεσιακώς ως απαράδεκτο».

Οι σχολάρχες επιμένουν στις θέσεις για ανεξέλεγκτες απολύσεις εκπαιδευτικών ενώ ζητούν σ΄ένα απίστευτο ρατσιτικό κείμενο, το αποκλεισμό των παιδειών με αναπηρία από την εκπαιδευτική διαδικασία!

Ειδικότερα, διεμήνυσε ότι είναι απαράδεκτος ο δημόσιος λόγος τον οποίο επιλέγει ο ΣΙΣ για να εκφράσει τις θέσεις του, ένας λόγος που έρχεται σε παραφωνία με το εξαιρετικό κλίμα του διαλόγου κατά την ακρόαση των φορέων της Εκπαίδευσης χθες στη Βουλή.

“Αυτό το καλό κλίμα που κυριάρχησε μάλλον ως ‘απειλή’ το εξέλαβαν τα ΜΜΕ και γι’ αυτό σήμερα δεν υπάρχει τίποτα σχετικό με την χθεσινή συζήτηση. Σαν να μην έγινε τίποτα. Όμως επιβάλλεται και σήμερα και αύριο να ακολουθήσουμε το χθεσινό κλίμα, να διατηρηθούν χαμηλοί τόνοι και να ακουστούν επιχειρήματα”, τόνισε ο υπουργός Παιδείας.

Οι σχολάρχες διαμαρτύρονται καθώς βάσει του ν/σ αφενός αποσαφηνίζεται ότι η ακυρότητα που θεσπίζεται από τις διατάξεις (σ.σ. του ψηφισμένου νόμου για την ιδιωτική εκπαίδευση) σχετικά με την απόλυση ιδιωτικού εκπαιδευτικού χωρίς την τήρηση της προβλεπόμενης διαδικασίας, έχει απόλυτο χαρακτήρα, καθώς τίθεται χάριν του δημοσίου συμφέροντος. Αφετέρου προβλέπεται ότι στα ιδιωτικά σχολεία μπορούν να εγγράφονται και να φοιτούν μαθητές με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με τους ίδιους όρους, προϋποθέσεις και προσαρμογές που ισχύουν για τα δημόσια σχολεία της γενικής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. “Απαγορεύεται η άρνηση εγγραφής μαθητών εξαιτίας της αναπηρίας ή των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών τους”, αναφέρεται στο ν/σ.

Οι σχολάρχες αντιτίθενται σφοδρά στη φοίτηση παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα ιδιωτικά σχολεία και κάνουν λόγο για «σοβιετικού τύπου νομοθέτηση” που “δεν μπορούσε να λείψει”, και “μια αμφίβολης σκοπιμότητας επίδειξη ανθρωπισμού”.

Αναφέρουν στην απαράδεκτη ρατσιστική ανακοίνωσή τους:

«Τέλος, σε όλη αυτήν την σοβιετικού τύπου νομοθέτηση δεν μπορούσε να λείψει και μια αμφίβολης σκοπιμότητας επίδειξη ανθρωπισμού. Στην παρ. 2 του ίδιου άρθρου 71 προβλέπεται ότι «στα ιδιωτικά σχολεία δύνανται να εγγράφονται και να φοιτούν μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με τους ίδιους όρους, προϋποθέσεις και προσαρμογές που ισχύουν για τα δημόσια σχολεία[…]» και ότι «απαγορεύεται η άρνηση εγγραφής μαθητών εξ αιτίας της αναπηρίας ή των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών τους.»

Ας μας πληροφορήσει ο κύριος υπουργός πόσους κτηριολογικούς ελέγχους διεξήγαγε ο ΕΟΠΠΕΠ στα δημόσια σχολεία σχετικώς με την ευκολία πρόσβασης σε αυτά μαθητών με αναπηρία, ποια είναι τα ευρήματά του και πώς προτίθενται οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου του να τα αντιμετωπίσουν.

Έχει, επίσης, αντιληφθεί ο κύριος Υπουργός ότι το ισχύον εκπαιδευτικό πρόγραμμα, αναλυτικό και ωρολόγιο, και η συγκρότηση των τμημάτων τάξεων, έτσι όπως είναι αυστηρά υπερ-ρυθμισμένα και άκαμπτα, δεν βοηθούν παρά σε ελάχιστες περιπτώσεις την ομαλή ένταξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες; Αντί, λοιπόν, να εισάγονται νομοθετικές ρυθμίσεις που δεν επιλύουν πραγματικά προβλήματα, ας προχωρήσει ο κύριος Υπουργός σε τέτοιες αλλαγές που να επιτρέπουν στα σχολεία, δημόσια και ιδιωτικά, να οργανώνουν τα προγράμματά τους και τις τάξεις τους με τρόπο ευέλικτο, παιδαγωγικά ορθό και, εν τέλει, αποτελεσματικό για τη σωστή ένταξη όλων των παιδιών στη σχολική ζωή και την ανάδειξη της δημιουργικότητάς τους.».

Τέλος, για τη διαγωγή των μαθητών ζητούν να… αντικατασταθεί από Κανονισμό Λειτουργίας, όπου η κάθε σχολική μονάδα θα ορίζει το πλαίσιο αρχών και κανόνων, που θα διέπουν τη λειτουργία της σχολικής κοινότητας, ώστε να τους γνωρίζουν οι μαθητές και οι γονείς τους».

presspublica.gr